ember

ember fejléc– a faj, amely csak önmagával törhető

Borúsan nézett a törött tükörbe, amely eltorzította arcvonásait.

Miért vagyunk itt? – kérdezte alig hallhatóan.

Tudom, hogy mivel foglalkozol mostanában éjszakánként, Grete. – Amikor a nő elmosolyodott, gyorsan hozzátette: – És tisztellek érte. Sőt, egy kalandra hívlak.

Az felvonta szemöldökét és felé pillantott. Aaneryn már nem azt a kislányt látta benne, akivel gyerekként a Zerinder család udvarán rohangált. Nagyon sokat változott, a lágy külső már egy harag fűtötte, szeszélyes nekromantát takart. Ám hosszú ideje szeretett volna csatlakozni. Régi sebek, új gyógymódok. Egy próbát megér – gondolta.

Egyelőre csak annyit mondhatok, hogy messzire megyünk és nem lesz veszélytelen. Szükségem van a segítségedre. Szükségem van egy bajtársra. Szükségem van rád.

Grete figyelte egy darabig, majd a szíve engedett.

Mindig azt mondtam, hogy kerüld el a bajt, nem azt, hogy lubickolj a közepében! Tudom, tolvaj vagy, és ez a feladatod. De miért pont engem akarsz magaddal vinni?

Most megvagy.

Mint mondtad, én tolvaj vagyok. Kell egy erős, nálam jártasabb varázshasználó. Ismered a klánod jelmondatát?

Igen. Végtelen, akár a mágia. Várj… klánom?

Aaneryn elmosolyodott, mikor a felismerés döbbent öröme kiült Grete arcára.”

~ ~ φ ~ ~

Alaptörténet

Minden (szerep)játék alapvető szereplője, az ember, itt, Tyria földjén az utóbbi évszázadokban a kihalás peremére sodródott a sokirányú háborúzásnak köszönhetően. A kentaurok és a charrok végeláthatatlan haragja megtörni próbálja e fajt, de az rendíthetetlenül kitart.

Régen, mikor az ember még egy fiatal hajtás volt ezen a földön, nagy népességű és erős birodalmakkal bírt, azonban Ascalon felégetése és Orr pusztulása óta csapások sorozata tizedelte meg. Az őssárkány, Zhaitan ébredésekor keletkezett hullámok a tenger felől elpusztították Oroszlánívet, Kryta és az emberek egykori fővárosát. Később a várost kalózok újjáépítették, és mint szabad kikötő- és kereskedelmi várost hozták vissza a köztudatba, mely onnantól kezdve a világ minden fajának otthont adott.

Nem csak Tyrián történtek szörnyű változások az embereket illetően. Cantha és Elona sem maradt a régi, bár e területekről sokkal kevesebb ismeret áll rendelkezésünkre. A Gyiloktűz után nem sokkal Cantha egy nemzetté egyesült Usoku császár erős ökle alatt, aki elkezdte kiűzni az összes másik fajt Cantha területéről. Zsarnokságával nőtt a két kontinens közti távolság, mígnem Zhaitan élőholt csatlósai végleg elvágták az összeköttetést Tyria és Cantha között. Hogy mi történik ott jelenleg, nem tudjuk, csak spekulációk vannak.

ember 2

Eközben Elonán iszonyú éhínség és szárazság tombolt, miután Palawa Joko gátat építtetett és eltéríttette az Elon folyót, hogy bevehesse Vabbi városát. Erődjét a Kristály Sivatagban kialakult zöld területen emelte, ez lett új királyságának székhelye. Az éhínség annyira legyengítette az embereket, hogy nem okozott neki nehézséget megtörni Elona ellenállását, így a Sárkányüszöktől délre, délkeletre lévő területeket jelenleg ő uralja.

A kérdés adott: vajon a kontinens utolsó menedéke, Kryta és az emberek utolsó igaz városa, Istenség-fok meddig áll ellen az állandó veszélyeknek, a sárkányok tombolásának és a belső széthúzásoknak? Erre talán még az isteneik sem tudják a választ.

Kultúra és vallás

A multikulturalitás zászlaját az ember hordozza. Nincs még egy olyan változatos kultúrával, szokásokkal, nyelvezettel rendelkező faj, mint ők. E változatosság legfőbb oka az évszázados hányattatások eredménye, a népcsoportok eltávolodása, összeolvadása, keveredése. Mikor a menekültek elárasztották Krytát, az embereknek össze kellett tartania, hogy elkerüljék a kihalást. Nem volt más választásuk. Az összetartás pedig mindmáig működik, kiválóan mutatja az emberek alkalmazkodóképességét, élni akarását. Sokszínűségük legjobb kifejezője nem más, mint fővárosuk, amely különböző kerületekre osztva otthont ad minden embernek, legyen az tyriai, elonai vagy canthai.ember 3

Ez a város ugyanakkor megmutatja a nagy társadalmi egyenlőtlenségeket is. A hajléktalan nap mint nap küzd a megélhetéséért az utcán, míg a gazdag finomabbnál finomabb ételekből válogat biztonságot nyújtó, kényelmes otthonában. Van köztük kedves, van haragtartó, önzetlen és becsvágyó, hűséges vagy hazug egyaránt. De mitől ember az ember igazán? Attól, hogy tudja: van egy élete, amivel neki kell rendelkeznie, amiből valami többet kell csinálnia.

A többi faj úgy tekint rájuk – a bizakodó sylvarikat kivéve –, mint jellegzetes hagyományait erősen őrző, konzervatív faj, amely haldoklik, és nemsokára eltűnik majd Tyria színéről, mint egykor a törpék. De az emberek harcolnak, szellemük mindig erős. Egyáltalán nem elmaradottak, szívesen használják az új technológiákat és próbálnak versenyre szállni a többi fajjal. Az emberek közt láthatunk ügyes kezű kézművest és ötletgazdag feltalálót egyaránt. Egyfelől tradicionálisak, másfelől alkalmazkodóak: halottaikat általában eltemetik, de Zhaitan ébredése óta a hamvasztás módszere kezd előtérbe kerülni.

A legtöbb ember elkötelezett hat istenének – Balthazar (kihívás, háború és harc), Dwayna (gyógyítás, élet és levegő), Grenth (sötétség, halál és jég), Kormir (igazság, rend és szellem), Lyssa (víz, szépség és illúzió) és Melandru (természet, föld és növekedés) – valamelyike iránt, fővárosuk nagy köztereit is róluk nevezték el. Az emberek korábban sokszor használták isteneik erejét arra, hogy irányítsák és befolyásolják az őket körülvevő eseményeket. Ám az elmúlt 250 évben a hat isten hátrébb lépett. Vannak, akik szerint most sokkal távolabbról szemlélik az ember történéseit, és még mindig meghallgatják követőik imáit, annak ellenére, hogy választ nem adnak. Vannak ember 4pedig, akikben már megkérdőjeleződött vagy teljesen eltűnt a hit és az odaadás.

Minden faj közül ők rendelkeznek a legrészletesebb történelemmel és a legfejlettebb mezőgazdasággal. Az Istenek Kivonulása óta az emberiségnek nagyobb szüksége van az erősek vezetésére, mint korábban bármikor. Jelenleg Jennah királynő ül Kryta trónján és vitára hajlamos minisztereivel körülvéve magabiztosan irányítja a birodalmat. Bár sokan ellenzik a charrokkal kötött békéjét, Jennah hiszi, hogy ez az első lépés a sárkányok legyőzéséhez és a népe túléléséhez vezető úton.

~ ~ φ ~ ~

„– Ne menjünk tovább – javasolta Jort. Idegesen méregette a föléjük magasodó fákat, de mindhiába. Nem látott semmit.

Miért nyafogsz folyton? – Arruf Zerinder megvetően pislogott útitársa irányába. – Különben sincs itt semmi.

Jort nem hagyta magát. Sejtette, hogy többről van szó.

Most nincs – jelentette ki. Kitűnően űzte szakmáját, így könnyen olvasott a nyomokból. – De nemrég volt. A hiúzom is érzi.

Arruf gőgjéről, romlottságáról és kirívó természetéről volt híres egész Istenség-fokban. Kisgyermekkora óta kereste a bajt. Ha kocsmai verekedés tört ki, ő is készségesen segédkezett egy-két pofon kiosztásában. Sok rablásba és gyilkosságba keveredett bele, de úri fiú lévén mindig megúszta büntetés nélkül. Apjának a minisztérium nagy befolyással bíró tagjaként csak a zsebébe kellett nyúlnia, hogy elhallgattassa a panaszkodó szájakat. Azt beszélték, hogy a pénz legtöbbször vagy borrá, vagy pedig bérgyilkossá változott. Persze, erre sem volt semmilyen bizonyíték.”

~ ~ φ ~ ~

Karakterkészítés

((Forrás: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Biography#Human))

1. lépés: Fajválasztás: ember

2. lépés: Nemek kiválasztása: férfi vagy nő

3. lépés: Kaszt kiválasztása

Az emberek változatosságának köszönhetően nincsenek olyan kasztok, amelyekről azt gondolhatnánk, hogy nem illene ehhez a fajhoz (mint pl. sylvari mérnök? Ez azzal az egyszerű ténnyel magyarázható, hogy mi is emberek vagyunk, legalábbis IRL ).

4. lépés: Kinézet megalkotása

5. lépés: Első kérdés a háttértörténet megalkotására – kaszttól függ

6. lépés: Második kérdés a karakterünk alapvető személyiségének meghatározására

„Gondok mindig akadnak, de ________-omat használva legyűröm azokat.”

1-ABáj –Senki sem tud nekem ellenállni, amikor a legjobb formámat hozom. Tudom, mit kell mondani, ha oldani szeretném a feszültséget, avagy támogatni a bátorságot.

2-AMéltóság – Még ha fülemig sáros is vagyok, méltóságos vagyok. Emiatt tisztelnek. A komoly, megfontolt viselkedés a helyes út a sikerhez.

3-AVadság – Vad vagyok. Az erőszakkal való fenyegetés messzebbre visz, mint bármi más. Fenyegető erőimet próbálom célom érdekében használni.

7-8-9. lépés: 4-5-6. kérdés a háttértörténet megalkotására – fajtól függ

______________-ek/-ok közt nevelkedtem.

közember2Közember – Istenség-fok polgáraként nőttem fel. Mi vagyunk a munkások, a fogaskerekek, melyek által él és működik e város. Kisegítőként dolgozom egy kocsmában, amely barátaim, Andrew és a lánya, Petra tulajdona.

nemes1Nemes – a nemesség körében nőttem fel, akárcsak barátom, Lord Faren, aki vérvonalát az ősi királyokig vezeti vissza. Kiváló oktatást kaptam, jól ismerem az udvari kellem minden részletét, és megértem a felelősséget, amely a kiváltsággal jár.

utcai patkány1Utcai patkány – az utcán nőttem fel, szegényen, napról napra élve. Minden egyes nap kihívás volt, de ahogyan öreg barátomnak is szoktam volt mondani: ami nem öl meg, az erősebbé tesz. Keményen dolgozom, hogy változtassak az életemen, de hosszú még az út.

Amit a leginkább bánok, az a(z) ________________ tudata.

ismeretlen szülők1Ismeretlen szülők – csecsemőkoromban árvaházba adtak. Egy kedves pár örökbefogadott és ők váltak a családommá. Azonban mindig is kíváncsi voltam az igazi szüleimre.

halott nővér1Halott nővér – a nővérem szeráfként szolgált és a kentaurok megölték egy őrjárat során. A holttestét sosem láttam és ez mindig nyugtalanít engem.

elmulasztott lehetőség1Elmulasztott lehetőség – alkalmam lett volna fellépni a cirkuszban ifjúkoromban, de lemondtam. Máig bánom, hogy nem használtam ki ezt a lehetőséget.

Mindenki azt mondja, ___________ áldását viselem fiatalkorom óta.

Dwayna1Dwayna – a gyógyítás, a levegő és az élet istennője, a régi istenek kiegyensúlyozott vezetője. Gyakran fiatalnak, magasnak és vékonynak ábrázolják, miközben hatalmas szárnyaival a levegőbe emelkedik.

Grenth1Grenth – a sötétség, a jég és a halál istene. Tanoncai tudják, hogy a világok közti fátyol vékony. A halál nem ijeszt meg. Még a legsötétebb éjszakán is nyugodt vagyok, amíg Grenth vigyáz rám.

Balthazar1Balthazar – a háború, a tűz és a kihívások istene, ő felügyeli a küzdőteret. Megajándékozza azokat, akik jó harci stratégák és jó fegyverforgatók. Balthazar tiszteletére edzettem keményen.

Melandru1Melandru – a természet, a föld és a növekedés istennője, ott van minden termésben és virágban. Rámosolyog azokra, akik – hozzám hasonlóan – szeretik az állatokat. Én Melandru követője vagyok.

Lyssa1Lyssa – Lyssa sokféle maszkot hord. Ő a kétarcú istennője a szépségnek, a víznek és az illúziónak. Ő a legvonzóbbak és a legméltóságosabbak védőszentje. Áldását egész életemben viselem.

Kormir1Kormir – a rend, a szellem és az igazság istennője. Ő ösztönöz engem minden nap a bátorságra valamint az igaz szív, elme és cselekedet keresésére.

10. lépés: kapunk egy összefoglalót a válaszaink alapján, majd megadjuk a karakter nevét (maximum 19 karakterig terjedően) és indulhat is a játék! Immár elkészült virtuális képviselőnk, az avatárunk.

Champion modniir

Történeted azzal kezdődik, hogy egy kentaur támadás kellős közepébe pottyansz, mely során meg kell védened az erődöt, majd visszaverned a kentaur bajnokot és az általa idézett elementált. Sok sikert és ne feledd: egy dolog ismerni a jó utat és egy másik járni rajta.

A játékra vonatkozó további teendőket lásd a Kezdőknek menüpont alatt.

ember zárás

Zárás: az ember és a játék – a játék és az ember

Zárásképp egy történetet mondanék el, majd Ti megmondjátok, hogy miben is kapcsolódik ez az emberi faj leírásához. Én még Jane McGonigal 2010-es előadásánál találkoztam vele, ahol bemutatta kutatását, amely azt hivatott bebizonyítani, hogy a számítógépes szerepjátékok segítségével megoldhatóak különböző globális problémák, mint a felmelegedés, az éhínség vagy a szegénység.

Beszélt Hérodotosz egyik történetéről, mely szerint az első játékszer, amit ember készített, az a dobókocka volt, birkacsontból. Elmondása szerint a kockázást Lídiában találták fel egy éhínség idején, melyből a király úgy akarta megmenteni a népét, hogy bevezetett egy rendkívül furcsa törvényt. A törvény így szólt: egyik nap mindenki egyen, a következő napon mindenki játsszon. Az embereket annyira lekötötte a játék, hogy elfelejtették, nincs mit enniük. Hérodotosz azt állította, hogy az emberek így töltöttek el 18 évet, mígnem túlélték az éhínséget. Tizennyolc évig kitartottak és végül megmentették a civilizációjukat.

És ezek ugyanazok az emberek, akik Tyria földjét járják, és ugyanazok az emberek, akik történetüket írják.

Xaddew

© Ez a hely a blog információkat és közléseket tartalmazó “oldal”-a. Hozzászólásokat kizárólag a blogon megjelenő cikkeknél fogadunk, illetve a guild Fórumán, ahol minden regisztrált tag kifejtheti a véleményét, és új topicot is nyithat.

HOZZÁSZÓLÁS